Останніми днями читаючи ІТшні новини можна помітити дві основні теми для обговорень: ймовірну купівлю Yahoo! Майкрософтом та новинка від Google: Google Social Graph API. Я пару днів все ніяк не знаходив часу подивитись, що воно таке, але сьогодні таки глянув. І задумка мені дуже і дуже сподобалась. Справа в тому, що зараз існує велике розмаїття різних соціальних мереж, але практично всі з них слабко пов’язані одна з одною. Тобто ви можете мати рахунки на всих цих системах, але це все розрізненні острівки, які будуть пов’язані одне з одним хіба що простими посиланнями. Тепер уявімо ситуацію: ви реєструєтесь в якійсь мережі, але справа в тому, що ви там наразі одні. Тобто не завжди реально знайти знайомих, а якщо і реально, то кожного потрібно буде шукати окремо. Звісно, тут трохи допоможе, якщо у вас пошта від Google чи Yahoo! – в популярних соц. мережах є фіча збору адрес людей з якими ви переписуєтесь з цих поштових сервісів, а в результаті вони видають вам список потенційних друзів та знайомих. Гугл пропонує іншу систему на основі XHTML Friends Network (XFN), Friend of a Friend (FOAF) та інших стандартах публічного зв’язку. З FOAF я поки що не розбирався, а от XFN – прикольна штука. Суть в тому, що до стандартного посилання в форматі HTML <a href=”http://link.to.some.site/”>
додається ще одне поле: rel. Це поле задає тип зв’язку: “я”, “друг”, “знайомий”, “співробітник”, тощо. І лінки матимуть вигляд типу: <a href=”http://my.super.blog.com/” rel=”me”>
Тобто, якщо в цей спосіб гарно прописати відношення, матимемо наступну ситуацію (взято з прес-релізу Гугл): ви реєструєтесь на Твіттері, але там у вас ще немає друзів. Ви прописуєте в своєму профілі лінк на свій блог (Твіттер автоматом прописує йому зв’язок типу “я” (“me”). Далі за справу береться Google Social Graph API, який аналізує всі ці посилання. Він іде з Твіттера на ваш блог. В блозі є лінк на ваш аккаунт в Лайвджорналі, наприклад. На Лайвджорналі аналізується список ваших друзів та лінки з їх профілів. Є висока ймовірність, що у них там будуть вказані посилання і на Твіттер теж зі зв’язком типу “я”. Таким чином коло замикається і ви через посередництво рахунків в інших соц. мережах можете знайти своїх знаомих на новому сервісі. Наглядно це все показано (але навпаки – ви реєструєтесь в ЖЖ і знаходите знайомих за посередництвом Твіттера) на малюнку нижче (він теж спертий у Гугла 🙂 ).